Avocado snack met yoghurt-wasabi dressing

Voor een stralende huid en een stralend lichaam van binnen kun je best eens vaker de avocado op het menu zetten!

Ingrediënten

Bereidingswijze

– 2 avocado’s 
– 3 el volle yoghurt
– 1 tl wasabi
– 1 kleine rode ui
– 1 tl zwarte sesamzaadjes
– snuf zout

  1. Halveer de avocado’s en ontdoe deze van de pit.
  2. Meng de yoghurt met de wasabi en giet dit over de avocado’s.
  3. Snipper de ui en strooi deze samen met de zwarte sesam en het zout op de avocado helften.
  4. Serveer de avocado met een theelepeltje om uit te lepelen

Geen wasabi in huis? Mosterd is ook lekker pittig

nog meer redenen om dit te maken

De veelbesproken en inmiddels welbekende avocado hebben de meeste mensen al wel een keer op hun bordje gehad. In z’n eentje is hij ook heel lekker en je kan eindeloos variëren met toppings.

De avocado bevat veel onverzadigde enkelvoudige vetzuren die helpen het cholesterol op peil te houden en vermindert daarmee de kans op diabetes en op hart- en vaatziekten. 

Avocado’s kunnen door de ontstekingsremmende werking de gewrichtspijn bij artritis verminderen. Avocado’s bevatten daarnaast ook veel foliumzuur wat heel belangrijk is voor zwangere vrouwen. Bij de groei van een ongeboren kindje is voor de aanmaak van het zenuwstelsel foliumzuur nodig.

Het is zelfs bewezen dat ze ondersteunend kunnen zijn bij het behandelen van psoriasis en andere huidaandoeningen. Voor een stralende huid en een stralend lichaam van binnen kun je best eens vaker de avocado op het menu zetten!