broccoli met pangasius en roomboter-mosterd saus

Broccoli bevat grote hoeveelheden vitamine C en K. Door de aanwezige anti oxidanten in broccoli is het lichaam in staat om gifstoffen af te voeren.

Ingrediënten

Bereidingswijze

– 4 pangasius filets (600g)
– 200g zwarte rijst
– 50g roomboter
– 3 takjes peterselie
– 2 broccoli’s
– 50ml yoghurt
– 3 el mosterd
– zeezout
– zwarte peper

  1. Kook de rijst volgens de verpakking +/- 30 minuten
  2. Hak de peterselie fijn en meng deze met de yoghurt de mosterd, een snuf zeezout
  3. Snijd de broccoli in roosjes, snijd ook de steel in blokjes, verwijder eventueel alleen het houtachtige stuk waar de broccoli stronk is afgesneden
  4. Kook de broccoli beetgaar in een laagje water en met het deksel op de pan. De broccoli hoeft niet helemaal onder te staan, door het deksel stoomt de rest van de broccoli gaar in 4-5 minuten
  5. Verhit in een koekenpan de roomboter tot deze is gesmolten en licht bruin kleurt, bak hierin de vis met wat zeezout en zwarte peper
  6. Serveer de vis met de zwarte rijst, de broccoli roosjes en de mosterd saus. Giet de overgebleven boter over de broccoli. Garneer eventueel met wat extra peterselie
Iets extra’s? Kneus wat venkelzaadjes en voeg deze aan de vis toe

nog meer redenen om dit te maken

Niet alle producten hebben veel smaakmakers nodig. De pangasius heeft een hele zachte smaak en valt makkelijk weg wanneer je er veel kruiden op doet. Met allen wat zeezout, zwarte peper en peterselie zit je al heel goed.

Pangasius filet is een goede bron van eiwitten en vetten. Het bevat ook kalium, fosfor en magnesium. In Nederland bevat alle pangasius filet het ASC keurmerk.

Broccoli is een welbekende krachtpatser onder de groente. Broccoli bevat grote hoeveelheden vitamine C en K. Door de aanwezige anti oxidanten in broccoli is het lichaam in staat om gifstoffen af te voeren. Kook of stoom de broccoli niet te lang, dan gaan de vitaminen en mineralen verloren! Naast de voedingsstoffen bevat broccoli ook erg veel vezels, dit zorgt voor een goede opname van voedingsstoffen en een goede stoelgang.

Wist je dat broccoli ook helpt om een rood verbrande huid te herstellen? Het stofje sulforafaan zorgt daarvoor, je lichaam maakt dat zelf aan wanneer je broccoli hebt gegeten.