Gevulde paprika met ei en erwtjes

''Ei is het enige product dat alle negen essentiële aminozuren bevat. Aminozuren zijn de bouwstenen voor eiwitten.''

Ingrediënten

Bereidingswijze

– 4 paprika’s
– 8 eieren
– 150 g diepvries erwtjes
– 2 tl Zeezout
– 2 tl zwarte peper
– 2 tl tijm
– 2 el olijfolie

  1. Laat de erwtjes ontdooien
  2. Verwarm de oven voor op 200 graden
  3. Halveer de paprika’s haal de zaadlijsten maar laat de steeltjes zitten
  4. Besprenkel ze met het zout, peper, tijm en de olijfolie
  5. Verdeel de erwtjes over de paprika’s en laat er nog wat over voor de garnering
  6. Doe in iedere paprikahelft een eitje
  7. Leg de paprika’s in een ovenschaal en zet ze 30 minuten in de oven tot de eieren gaar zijn
  8. Garneer met de overgebleven erwtjes

nog meer redenen om dit te maken

Voor de mensen die zeggen dat ze een goed ontbijt nodig hebben om de dag te kunnen starten: zoek niet verder! De paprika is laag in calorieën maar vult goed door het hoge gehalte aan vezels.

Eieren bij het ontbijt is sowieso een goed idee naast dat het heel lekker is. Eieren verlagen onder andere het cholesterol terwijl eerst werd gedacht dat het juist andersom was. Het ei is tevens het enige product dat alle negen essentiële aminozuren bevat. Aminozuren zijn de bouwstenen voor eiwitten, er bestaan 22 soorten. Daarvan kunnen we er 13 zelf aanmaken, de andere 9 moeten we uit onze voeding halen. Raad eens? Dat zijn dus de aminozuren die een ei onder andere bevat. 

Vergeet geen kruiden en zeezout toe te voegen, kruiden hebben niet alleen veel smaak, maar ook deze bevorderen de gezondheid.