kinderfruit in een puntzakje

Door fruit te eten verhoog je ook je weerstand, wat weer goed is als je een keer door een plensbui heen moet fietsen en daarna niet ziek wil worden.

Ingrediënten

Bereidingswijze

– 1 appel
– 1 banaan
– 2 gele kiwi’s

  1. Knip een 3 vellen bakpapier van +/- 30-30cm diagonaal door. Rol de driehoeken op tot een puntzakje.
  2. Verwijder het klokhuis van de appel en snijd deze in lange reepjes
  3. Schil de kiwi en snijd deze in partjes
  4. Pel de banaan en snijd deze in plakjes
  5. Doe het fruit in de puntzakjes en ze zijn klaar om getrakteerd te worden
Let op! Tussentijds snoepen is toegestaan 😉

nog meer redenen om dit te maken

Schil de appel niet, want de meeste voedingsstoffen zitten vlak onder de schil. Bij de kiwi is dit ook het geval, maar er zijn maar weinig mensen die de kiwi graag met schil eten. De banananenschil bevat super veel vitaminen, maar  die laten wij toch ook liever bij het groenafval liggen.

Wanneer je kinderen zelf mee laat koken is het uiteindelijk ook veel leuker om het zelf op te eten, ze hebben er zelf namelijk hun energie en creativiteit voor moeten gebruiken. Laat bijvoorbeeld ook mee beslissen over wat er wordt gegeten de komende week. Als ze zelf een groente en een fruitsoort mogen kiezen zijn ze eerder geneigd deze ook met plezier op te eten. 

Fruit heeft veel vitaminen en veel vezels. Door fruit te eten verhoog je ook je weerstand, wat weer goed is als je een keer door een plensbui heen moet fietsen en daarna niet ziek wil worden. Vezels zijn goed voor een goede stoelgang een een goede bloeddruk, daarnaast zorgen vezels er ook voor dat je een verzadigd gevoel krijgt. Zo heb je daarna minder zin om nog ‘slechte’ dingen te snoepen.