kokos eiwrap met andijvie, champignons en avocado

''Koolhydraat arm en glutenvrij eten is erg gemakkelijk wanneer je eiwraps maakt, ze zijn gemakkelijk te vullen met wat je maar in huis hebt.''

Ingrediënten

Bereidingswijze

– 6 eieren
– 6el kokosmelk
– 1 tl kurkuma
– 2 avocado’s
– 1/2 andijvie
– 200g champignons
– 2 bosuitjes
– 1 gele peper (niet te pittig)
– 2 tl komijn
– 2 tl korianderzaad gemalen
– 4 el kokosvet
– zeezout

1 takje verse koriander ter garnering

  1. Klop de eieren samen met de kokosmelk, een snuf zeezout en de kurkuma los in een kom
  2. Verhit in een koekenpan steeds 1el kokosvet en bak hier 1 voor 1 de eiwraps in, het beslag is genoeg voor 4 wraps
  3. Snijd de champignons in kwarten en verhit deze in een koekenpan samen met de komijn, de gemalen koriander en een snuf zeezout tot ze mooi bruin kleuren
  4. Was de andijvie en trek de bladeren los, verdeel de bladeren over de wraps
  5. Halveer de avocado, verwijder de pit en snijd het vruchtvlees in plakken. Snijd de peper en de bosui in dunne ringen
  6. Verdeel de champignon, de avocado, de bosui en de peper over de wraps. Garneer met wat verse koriander

Test eerst even de peper door een klein stukje te proeven, is die heel pittig? Verwijder dan de zaadjes, gebruik maar 1/4 en hak de stukjes heel fijn. Niet zo pittig? Dan kun je best dunne plakjes toevoegen aan het gerecht

nog meer redenen om dit te maken

Koolhydraat arm en glutenvrij eten is heel erg simpel wanneer je jezelf wat trucjes aanleert. Een van die trucjes zijn eiwraps! Met kruiden kun je ze op smaak brengen en je kan ze vullen met alles wat je in huis hebt. Zeker maaltijd restjes doen het goed in een wrap!

Er bestaan tegenwoordig ook wraps met groenten er in. Ze zijn wel beter dan de varianten zonder groenten er in, maar gezond zijn ze niet te noemen. De groenten die er in zitten moeten eerst door en door verhit worden, vervolgens wordt het vermalen tot een papje en opnieuw verhit met de andere ingrediënten om een wrap te kunnen worden en de houdbaarheid te verlengen. Er blijven zo bijna geen voedingsstoffen over die het overleven tot jouw buik. Altijd beter dan de standaard wraps uiteraard, maar deze optie is vele malen gezonder! Ook eiwraps kun je in alle leuke kleuren maken natuurlijk, deze wrap is zo geel door de kurkuma. Gebruik paprikapoeder en tomatenpuree voor rood, bietensap voor roze, en spinaziepuree voor groen. 

Champignons zijn goed voor ons, ze bevatten namelijk vitamine B2, B3 en mineralen zoals foliumzuur, kalium, fosfor en koper. Niet alleen om de voedingsstoffen maar ook door de smaak zijn ze een goede vleesvervanger.